lördag 9 maj 2015

Äntligen händer det

Äntligen är väntan på golvet över. Sedan i mars har vi väntat på att efterbeställningen skulle anlända. När golvet väl kom var det inte två paket som kom utan ett. Detta innebar mer väntan på det andra paketet. I veckan kom det äntligen. Sysselsättningen på fredagskvällen var given. Golvläggning.
 
Lister och socklar belamrar köksbordet sedan flera veckor tillbaka. Lite är det för att reta oss så att vi inte hoppar över momentet med att lista överallt. En detalj som många alltför ofta hoppar över. Nu har vi inte haft särskilt mycket att välja på då golvet måste komma på plats innan socklarna kan sättas. Väggen mot tvättstugan bakom köksbordet har jag hela tiden förstått att vi ska ha någonting på.
 
Polletten har trillat ner och rätt fondvägg hittad. Vid beställningen upplystes jag om att den var slut  hos leverantören och skulle dyka upp vecka 21.

Tidigare i veckan ringdes jag upp av färghandeln som hade fått in fondväggen två veckor för tidigt. Bortskämd med förtidiga leveranser är jag inte.

Här har fondväggen vuxit fram. Hasse passade på att föreviga händelsen.
 
Här har vi hela härligheten. Jag blir glad av motivet och hoppas att det även skall glädja många andra.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar