fredag 14 juni 2013

Solskenet i hällregn

I går när jag kom hem hällregnade det. Inne i den torra, varma grävmaskinen satt grävis och vinkade åt mig. Ute på backen stod grävchefen med en padda och jobbade. Som vanligt strålade han som en sol, log och vinkade till mig. Barnen, förlåt, ungdomarna har konstaterat att han måste älska sitt jobb då han alltid är glad, ler och strålar som en sol. Jag tror som ungdomarna, dessutom verkar han göra ett väldigt bra jobb. Förutom att han fixar och donar med vår tomt plus grunderna till huset och carport/förråd så har han ha tumme med myndigheterna. En stor tillgång då vi ständigt går på pumpen när vi försöker kommunicera med dem. Han bara plockar fram sin telefon och så är det fixat. Vi får alltid skicka papper fram och tillbaka och sedan tar allting minst tre månader.

Nu är huset utstakat av experter och det skilde bara någon centimeter på deras finutstakning mot vår grova. Vi kanske ska byta karriärer och börja staka ut hus istället...!
Den fortfarande vackra grävmaskinen står ungefär mitt i huset.


Här blir det en carport/förråd.

Rör sticker upp lite varstans.

 

Lite högar och ett jätterör. Där kommer allt dagvatten från hustaket att samlas och åka iväg långt från huset.
 

Jag är en nybörjare på att blogga. Denna bild var egentligen överflödig men jag lyckas inte ta bort den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar