söndag 20 september 2015

Byggsopsröjarhelg

Vissa målar in sig i hörn. Andra bygger in sig. Resterna av virket till trädäcket byggde Hasse vedförvaring av. 

Ovanpå blir det plåttak. 

Helgen har ägnats åt byggsopsrörjning. Bland annat har detta småspill flyttats till...

Chevan för vidare transport till Fågelmyra. I två års tid har jag varit stamkund där. Nu i helgen var det första gången som de anställda kom fram och kontrollerade vad vi slängde samt var. Bra! Jag har länge undrat varför de inte engagerar sig i sophanteringen.

Det blev många vändor och Leika var med som arbetsledare.

Denna fina, hela och handmålade kista slängdes av sin ägare. Varför?

Byggsågen fick flytta ut ur vardagsrummet och göra lite nytta. 

Inte förrän i juni lyckades jag få ner mina frön detta år. Nu kan jag skörda små härliga höstbuketter. 

Jag har inte hjärta att slänga bort alla sommarblommor än.

Egentligen borde kanske sommarblomstren bytas ut mot höstens vackra blommor. Jag föredrar att köra lite dubbelt med både sommar och höst.

Det är skönt att ha en prydlig uppfart till huset igen! Oj, vad vi har längtat efter att kunna röja undan allt skräp. Nu är det en njutning att rulla in på gården och parkera bilen.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar