lördag 7 mars 2015

Vårsol

Vårsolen tittade fram! Leika njöt både av solen och ett ben.
 
Lovisa solade. Troligtvis går hon i väntans tider. Hoppas!
 
Snart blommar tussilagon!
 
Piplöken har börjat kika fram.
 
Här har klädkammaren listats.
 
Hasse röjer sovrummet för att kunna lägga golv.
 
Det blev fiskbullar (?) till fika.
 
Här är golvläggningen i klädkammaren påbörjad.
 
Avslutad.
 
Sovrummets golvläggning är nu i full gång.
 
Långväggen är snart, snart klar för tapetsering.
 
 Min mobilladdare gav upp. Därför gav Hasse och jag oss iväg på en mindre shoppingrunda. Denna roliga marschall fann vi till ett överkomligt reapris. Väl framme vid kassan sade kassören: "Du vet att den här är till för utomhusbruk?" Jag tittade förvånat upp på honom och hans skylt "Ny på jobbet." Bakom honom stod en mentor som skulle hjälpa honom tillrätta. Mitt svar blev: "Ja. Hur så? Ser jag korkad ut?" Då säger han: " Nej, inte alls. Men jag köpte en sådan här för några år sedan och tände på i köket. Då sa min sambo att man nog skulle ha den utomhus." När betalningen var genomförd gav han mig kvittot med orden: "Här har du kvittot. Spar det för du har en garanti med på det." Mitt självklara svar blev: "Aha, på marschallen då? " Här bröt hans mentor ihop totalt. Hon vek sig dubbelt i skratt. Killen blinkade åt mig och sa: " Ja, precis." Det är skönt med folk som bjuder på sig själva.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar