onsdag 16 april 2014

Fönster=mörker

En egenskap som är nödvändig när man bygger hus är tålamod. Här satt ett fönster tidigare. Det var feltillverkat. Vi reklamerade det. Efter fem veckor kom ersättningsfönstret som var transportskadat. I det läget hade jag om jag var leverantör bett kunden om ursäkt och sett till att ett nytt och helt fönster levererades ögonaböj. Tydligen går det inte till så. För fyra veckor sedan reklamerade vi det transportskadade fönstret. Jag trodde att väntetiden på fem veckor snart var till ända så att vi kunde sätta in det hela nya fönstret, få klart ångspärren och regla klart väggen. Icke. Väntetiden på nytt fönster har inte börjat. I slutet av förra veckan blev vi uppringda av en snickare som ska komma och titta på det skadade fönstret. Idag skulle han komma. Har han varit här? Nej. Har han ringt och talat om varför? Nej. Jag säger bara en sak. Tålamod!

Här har hälften av den sista ytterväggen reglats. 

Nu har det gipsats på utsidan och isolerats nästan klart. Den ska gipsas klart på hitsidan. Nästa steg blir att ta itu med tvättstugan. Efter påsk kommer en plattsättare och kikar på jobbet i tvättstugan. Vår plan och förhoppning är att vi då har reglat upp väggarna. Det ska bli spännande att börja med lite inneväggar. Vi väntar lite med att plasta klart taket. Sotaren kommer i början av maj och kikar på gipsschaktet. Planen är att få klartecken från honom innan lösullen blåses på plats i taket. Antagligen är det inte så kul att göra om det jobbet med isoleringsullen på plats. Jag vet hur en trasig dunkudde uppför sig och kan livligt föreställa mig hur lösullen uppför sig på fel ställe. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar