lördag 5 april 2014

Ljusa kvällar

Schaktet har fått lite isolering och gips.

Vi har funderat fram och tillbaka angående vilken typ av dusch och köksblandare vi ska ha. För någon vecka passerade vi en badrumsbutik som skyltade 20%. Kakel tänkte vi, parkerade bilen och klev in. Väl inne visade det sig att olika försäljare från diverse leverantörer var på plats och ville kränga badrumsartiklar. Då såg jag duschen. I samma ögonblick som jag såg den visste att det var rätt. Efter ett tag var försäljaren tvungen att pausa för att andas in mer luft. Då passade jag på att fråga efter priset. Han berättade att det var 20% på den. Varpå jag frågade efter rabatten om man köpte två. Det slutade med två duschar, två kökskranar varav en med diskmaskinsavstängning samt en utvändig kran till större rabatt än 20%. Idag hämtade vi varorna. Jag var duktig, öppnade alla kartonger och undersökte innehållet när vi kom. Efter senaste tidens felleveranser samt leverans av skadat gods har jag lärt mig läxan och kontrollerar att det verkar ok. 

Vi frigolitade halva mittskeppet idag.

En uttråkad Leika.

Plastningen av mittskeppet kunde påbörjas.

Snart är takmötet igenplastat. Under sommartidens första vecka luras jag alltid av ljuset på kvällarna. Plötsligt var klockan åtta och det var hög tid att äta middag. Jag älskar de ljusa kvällarna!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar