fredag 28 november 2014

Bosse och Bertil

Jag hann påbörja grundmålningen av Noahs rum. Sedan kom Henrik som hade planer för både sig och vår gladstugan. Vi tänkte vänta med skåp och ta det efter inflytt. Det tänkte inte Henrik. Han kom med en färdig ritning. Efter en fika insåg vi att en snabbshopping på IKEA var möjlig och nödvändig. Henrik tänker dyka upp med sitt snickarbälte under morgondagens förmiddag och inreda gladstugan. Det tackar vi INTE nej till.

Vi störtade iväg. 19:00 klev vi in. 19:45 hade vi hunnit få gladstugan uppritad, utprintad och ihopplockad.

Resten fick vi vänta på lite.

Sedan var det bara att packa vår trogna Cheva. Självklart var strutförsedda Leika med på ett hörn.

Vi är nöjda med Bosse x 4. Dock har vi önskat en liten dyna att sitta på när vi byggfikar. Det blir lite hårt och kallt åt rumpestumpen. Bertil har verkat som en bra lösning. När vi närmar oss kassorna hör jag Hasse utbrista:
-Där är Bertil.
Först letade jag febrilt i minnet efter någon Bertil som vi kände. Jag hittade ingen. Då insåg jag att han pratade dynor. Nu är Bosse och Bertil ett lyckat par.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar