söndag 16 november 2014

Nytt moment



Dörren in till sovrummet kom på plats idag.

Jag har ägnat mig åt spackling, slipning och uppsättning av glasfiberduk. Igår inhandlades en annan sort som inte kliar och nästan hoppar på plats av sig själv. Visserligen en dyrare variant men tid är pengar och den spar tid. Framförallt är det skönt att slippa allt kliande. 

Vi var lovade värme in i huset senast 7 november 2014. Huset är fortfarande utan värme. En byggfläkt står och går för att hålla en behaglig arbetstemperatur. Det finns en del material på bygget som inte bör utsättas för kyla och fukt vilket också bidrar till att fläkten får stå och gå. Just nu står varken rörmokaren eller elektrikern särskilt högt i kurs hos mig. Snart står vårat arbete stilla då vi är beroende av elektrikern för att kunna fortsätta. Vår plan är att lägga in golvet sist och på så sätt spara lite tid och pengar på att inte behöva täcka det. Dessutom vill vi undvika olyckor med golvet då det är ganska dyrt. Någon har sagt att så länge en hantverkare har verktyg kvar kan man vara lugn för då återvänder de. Av rörmokarens verktyg syns ingenting. Jag tröstar mig med elektrikerns stege som för övrigt är himla behändig och bra. 

Hasse har gått på nya moment. List i taket. Det var inte helt enkelt. Nu är vi helt färdiga med gladstugan. Detta betyder inte att den är klar då både rörmokaren och elektrikern har en del pyssel att ta itu med. 
Utsidan av gladstugan är nu färdigmålad. (Tror jag).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar