lördag 1 november 2014

Paus

Jag har varit på rymmen några dagar. Valet var självklart för mig. Gotland. Där är det lika ljuvligt som i Dalom och som grädde på moset bor min fina mamma där. Vi fick ett par härliga dagar tillsammans. Sommaren dröjde sig fortfarande kvar bitvis vilket dessa ringblommor vittnar om. 

Vi hann med en skön svamptur innan jag styrde kosan hemåt.

I ärlighetens namn pausade även Hasse en del under veckan. Det gjorde han helt rätt i. Rörmokaren har pillat lite. Här har kran och handfat kommit på plats i lilla badrummet. 

November är en härlig månad då jag kan gå ner till handelsträdgården i Torsång och hämta hem en cyklamen. 

Lite fler rör har kommit på plats. Jag försöker inte bry min hjärna med vilket rör som gör vad. Det är därför vi har hyrt in en expert. 

Titta! Det finns vatten i huset!

I natt när jag kom hem hittade jag Henrik och Hasse i köket. Henrik hade satt upp vår fläkt och monterat spottar. Hasse hade nog varit arbetsledare.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar