lördag 1 november 2014

Skön dag

Väggen mot tvättstugan som vi byggde klart för en vecka sedan slipades idag av. Sedan fick den glasfiberduk på sig. 

För att sedan målas. Ännu ett avslut. Skönt!

Det bakades lite. Jag är helnöjd med ugnen, ja, med hela köket. Kanske att vi installerar diskmaskinen i morgon. 

Byggfika är viktigt. Det går väldigt bra att improvisera cupcakes som passar lågkolhydratkosten om man bara vill.

Nu har jag ett teknikproblem. Igen. Detta är taket i Noahs rum som blev klart idag. Bilden hade mått bra av att vridas lite. Nätet hemma fungerar inte som det ska. Jag kan därför inte använda kameran och föra över bilder till datorn. Istället tar jag bilder med mobilen och mailar till paddan. Det går säkert att vrida på bilderna även i den och det ska jag lära mig när huset är klart. Just nu har jag inte tid eftersom vi bygger hus. Mitt mantra i över ett år har varit och är "När huset är klart då ska jag..." 

Taket i Mys rum är på G. Vi har haft en bra dag på bygget med fint flyt. Pausen var välbehövlig och resulterade i ny energi. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar