torsdag 12 juni 2014

Bal

 
Mina härliga fyror har ritat skalenliga hus på fri hand efter eget huvud. Vi har bland annat övat på skala och hållfasthet. Tillsammans gick vi ut i skogen och de fick mäta upp sina hus i verklig storlek. Det var stolta och glada barn som vandrade runt i skogen och förevisade sina verk. Jag har världens bästa jobb som får umgås med dessa kloka och roliga elever. Min rektor undrar om jag kan tänka på någonting annat än byggnationer och det kan jag. 
 
Här är beviset. Jag kan ägna mig åt bilkörning också förutom att bygga hus.
 
Just den här kvällen var det extra kul då jag hade detta vackra unga par i baksätet. Min härliga dotter och hennes fina pojkvän. De skulle gå på sin första bal. Mellan dem skymtar Hasse som kör bilen bakom oss.
 
Veckan har kantats av studentfirande, balkörning och diverse skolavslutningar. Vi har hunnit med någon liten timme på bygget. Här har vi satt hammarbandet till den blivande väggen som kommer att leda till vårat sovrum. Lite gles har också kommit på plats.
 
Till vänster syns väggen som leder till klädkammaren respektive badrummet. Snart är det dags att regla klart väggen in till vårat sovrum. Det innebär att vi då har reglat klart alla väggar i det största skeppet och har bara två skepp kvar.
 
Det är byst med material i vardagsrummet nu. Tids nog hamnar allt på olika delar av huset och vi får lite mer svängrum inomhus. Just nu diskuterar vi belysning och strömbrytare för fullt. Det är ganska trevliga funderingar och vi börjar bli helt på det klara med hur vi vill ha det. Byggsemestern närmar sig och det skall bli skönt att få ägna sig helhjärtat åt bygget.
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar