lördag 21 juni 2014

Midsommarafton




Vi började dagen med att glesa klart taket i Noahs rum. Sedan syllade vi, eller satte syll kanske det heter.

För att kunna sätta hammarband i taket specialtillverkade vi lite träbitar.

Det går nämligen inte att fästa hammarbandet mitt i taket då det är en vinkel där.

Trianglarna på plats.

Hammarbandet på plats. 

Reglingen mellan väggarna klar. Nu är det bara kortlingarna kvar. De får vänta till nästa dag. Vi måste fira midsommar. 

Sommaren är i full gång och precis som förra sommaren kommer besökarna. Kul tycker vi och pausar från bygget. De flesta som kommer är dessutom bloggläsare och vill uppleva bygget i verkligheten. Extra kul tycker jag samtidigt som jag förundras över att de orkar läsa bloggen. Den skapades helt av egoistiska skäl vi ville dokumentera och minnas. Jag valde att göra den officiell för att dela med mig av vår härliga resa som vi gör. Än så länge ångrar jag inte beslutet. Den här besökaren läser troligtvis inte bloggen. En harpalt kom på kvällsvisit och lät sig fångas på bild.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar