tisdag 26 augusti 2014

Läckraste väggen

Fler spånskivor har kommit på plats. Här syns tvättstugeväggen och den lila väggen skymtar fram.

Tvättstugeväggarna är nu helt klara. Nu är det fritt fram för plattsättare och VVS att göra sitt jobb på väggar och golv. Troligtvis hinner vi panela taket innan de kommer.

Två saker skulle vi leja bort. Det ena var stomresningen av huset, det andra var spackling och slipning av alla väggar. Stomresningen gjorde vi själva och nu är jag i full färd med att spackla och slipa. Varför? Jo, jag hittade lite olika klipp på nätet. Först på stomresning och tyckte att det såg lätt ut. Alltså stomreste vi. Sedan hittade jag klipp på en gubbe som spacklade och slipade. När han var kvar satte han sig med en kopp kaffe och njöt. Jag tyckte att jobbet såg lätt ut och fikat verkade mysigt. Än så länge går det riktigt bra. Det är till och med kul. Dock blir det inte så mycket kaffedrickande.

Här skivas väggen mellan vårat sovrum samt badrum och klädkammare.

Här fanns en bunt med spånskivor. Härligt, nu har vi 2 kvadratmeter till att röra oss på.

Bra, då kan vi flytta lite material, igen...

Klädkammaren får hysa isoleringen i väntan på våra tjusiga kreationer som skall hänga där i framtiden.

Här har alla spånskivor kommit på plats.

Jag fortsätter med min spackling och slipning. Vi har nu inhandlat nästan all färg och alla tapeter till huset. Alltså är det bara att köra på.

Den här väggen har jag egentligen aldrig funderat särskilt mycket förrän nu ikväll. Det är den läckraste väggen på hela bygget enligt min mening.3,5 m hög på högsta stället. Går man in genom dörröppningen hamnar man i vårat sovrum. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar