lördag 16 augusti 2014

Nya tag

Min dag började mycket bra. Den här härliga muggen fick jag av en vänlig själ på morgonen. Det fick bli startskottet för en ny bra dag med nya tag.

För min del bestod arbetsdagen av slipning och framförallt spackling.

Mer spackling.

Nu har jag spacklat de jobbigaste bitarna i allrummet och gästrummet. Det är skillnad på spackel och spackel. Jag är glad över att vi har köpt kvalitetsspackel istället för det vi började med. Skillnaden är enorm. Nu har jag dessutom börjat få in snitsen på hur remsan skall fästas. I morgon blir det troligtvis en hel del av samma vara igen.

Hasse ägnade sig åt ett nytt moment. Han fixade till lilla badrumsfönstret. Det är nu färdigt för plattsättaren.

Han spånade klart väggen mot Noahs rum.

Här bygger han klart väggen ovanför skjutdörrarna.

Denna pose kallar vi för geléråtta. Leika ser precis ut som en sådan. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar