fredag 1 augusti 2014

Utan parasoll

Visst ser färgen cerise ut? Det är den inte på riktigt utan härligt mörkt rubinröd. Mitt målande fortsätter. Det är härligt att nu måla varje vägg för sista gången. Dock var det oerhört pilligt att med denna breda pensel komma åt mot fodren utan att få röd färg på den grå. 

Den här väggen har inte särskilt mycket röd yta på sig. Oj, vilket pill det var och tidsödande. Jag kapitulerade, plockade ihop och åkte till stan.

Nu står mitt hopp till dessa penslar. De borde vara mycket lättare att måla pill med än den stora som är till för stora fasadytor. 

Ofta vill jag sitta i skuggan. För en tid sedan inhandlade jag därför ett parasoll och en fot. Lyckligt monterade jag ihop fyndet och vevade upp parasollet. Sätter mig i skuggan kikar upp på parasollet och lyckan grusas. I väven finns en reva. Eftersom jag prioriterar husbygget åkte jag inte och bytte parasollet på en gång. Jag bytte det samtidigt som penslarna inhandlades. Dumt. Butiken tog tillbaka parasollet utan knot. De meddelade att parasollen är slut och inga nya kommer in den här sommaren. Förhoppningsfullt åkte jag till en annan butik. Samma där. Jag ville inte ödsla mer målartid på parasolljakt. Nu är jag återigen utan parasoll. Tur att huset ger skugga, det är bara att flytta stolen.

Här står några tillsågade takpanelsbitar och väntar.

På att få komma upp i taket. Rörmokaren tänker komma nästa vecka. Vi  måste därför släppa innertaket ett tag och fokusera på tvättstugan. Väggarna måste göras klara och taket för att röris skall kunna göra sitt jobb. Tur att vi har hela helgen på oss och att Hasse är på plats. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar