tisdag 25 juni 2013

Borta bra men hemma bäst

Efter en skön vecka på Gotland är jag nu hemma. Det gamla ordspråket "Borta bra men hemma bäst" stämmer bra. Visserligen har jag dagligen uppdaterats med både bilder och telefonsamtal om hur arbetet har fortskridit hemma. Dock är det en helt annan sak att se det i verkligheten. Jag har i alla fall under veckan lärt mig att blogga från telefonen och dessutom lyckats få bilderna att hamna i bloggen. Måste ändå säga att jag föredrar att blogga från datorn.
Närmast kameran syns linslusen Leika. Bakom henne är carportsdelen och bakom den är förrådsdelen.
Här ligger Leika i det blivande vardagsrummet. Det är nu isolerat i hela husgrunden. Jag antar att nästa steg blir golvvärme och sedan gjutning. Vår grävare Anders säger att de gjuter nästa vecka och det tvivlar jag inte en sekund på. Hitintills har han haft rätt. Dessutom kommer huset på fredag nästa vecka och då är det bra om grunden är klar.
Här står jag i det blivande vardagsrummet och har tagit kort på den blivande altanen. Planen är att bygga ett trädäck här nästa sommar.
Det är väldigt praktiskt med en kamera i mobilen. Problemet är att kameran inte klarar av att återge denna utsikt som den egentligen ser ut. I verkligheten är det mycket vackrare.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar