onsdag 26 juni 2013

Kontroll av grunden

Nu ser infarten ut så här. En klar förbättring tycker jag. Inga högar längre.
Här ser man en tydlig skugga av fotografen. Det är jag! Jag ville ha samma vinkel som igår då jag stod på exakt samma ställe. Solen hade inga planer på att gå i moln så det fick bli en riktig nybörjarbild, jag bjuder på det! Här ser man tydligt vad pojkarna har pysslat med idag. Bilden föreställer den blivande carporten med förråd. Carportsdelen är närmast kameran och där de har lagt isolering blir det förråd.
Nu har nästa entreprenör gjort entré på byggplatsen. Här förbereds golvvärmen. Från de två fyrkanterna som står upp kommer vi att kunna styra golvvärmen i framtiden.
Det blir en del skräp när man bygger. Än så länge har våra duktiga grundarbetare samlat det på en hög. Vår uppgift blir att åka iväg till Fågelmyra med skräpet.
 
Igår kväll vid 20-tiden fick vi besök av kontrollansvarige. Vi har valt en kille som verkar både trygg och kunnig. Han har nyligen själv inte bara ritat utan även byggt ett eget hus på egen hand precis som vi snart gör. Detta gör att vi känner oss extra trygga med honom. Han vet vad vi ger oss in i. Själva funderar vi inte så mycket på vad vi har framför oss utan är mer inställda på att jobba, jobba och jobba. Nåväl, han kom för att inspektera grunden innan gjutning och allt såg bra ut. Skönt. Det blir spännande i framtiden när han kommer för att inspektera att vi har byggt på rätt sätt.
 

1 kommentar:

  1. Mycket jobb! Det börjar ta form, kul att se hur det går framåt.

    SvaraRadera