torsdag 27 juni 2013

Du kan alltid lita på Borlänge energi


Leikas stora passion i livet är pinnar. Lyckan var stor i går när hon hittade en av märkpinnarna som har visat var de nergrävda el- och fiberkablarna ligger. Tidigare har jag berättat att de ligger 6-7 meter in på vår tomt. I min värld har man en väg, ett dike och sedan ledningarna. Inte en väg, ett dike, 6-7 meter och ledningarna. Självklart är det ingen som vet vem som har lagt dem där eller varför. Efter några samtal med Borlänge energi beslöt de att vi får bygga över dem. Det blir vårt problem om de grävs av vilket inte har skett. De tar på sig ansvaret om det blir problem i framtiden. Byggherren=sambon bad om skriftligt på detta. Han fick då till svar: "Det behövs inte. Du kan alltid lita på Borlänge energi." Detta får framtiden utvisa. Efter allt som hitintills har hänt är jag skeptiskt inställd till allting som liknar en myndighet och i mina ögon liknar de en myndighet.
Nu är grunden till förrådet klar för gjutning. Högen med armeringsjärn kommer att placeras i husets grund.
Längst bort på grunden är det några träplankor. Vi kommer att ha två skjutbara glaspartier där. Sambon har tillsammans med Anders (grävis) kommit fram till denna lösning för att vi senare ska kunna montera dit glaset.

Här är en närstudie av grunden. De vita slangarna är golvvärmen.
Nu ska det bara vara att lägga på armeringsjärnet om jag har förstått det hela rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar