fredag 14 juni 2013

Lite mer grundarbete

En av björkarna som har fällts för att bli till ved i braskaminen. Linslusen=Leika är med och inspekterar.

Den här björken ska också kapas upp i mindre bitar. Leika är på väg ut ur bild.

En grop i huset. Undra varför. Turkisk toalett? Framtida inomhuspool?

Fråga inte hur jag höll kameran när jag tog denna bild. Det är rörigt...

En lastbil har parkerats av grävchefen. Som ni ser är det Dala grundteknik som stökar på vår tomt. Än så länge kan jag varmt rekommendera dem. De har tidigare gjort ett toppenjobb åt kärföräldrarna. Jag har tittat en del på olika byggfuskprogram och känner mig oerhört trygg och nöjd med vårt val av entreprenör.

En översiktsbild över hur det ser ut just nu där huset kommer att stå.

Nu står grävmaskinen i carporten/förrådet.

1 kommentar:

  1. Kul att få följa era vedermödor! Lycka till med allt!
    Stor kram från din syster

    SvaraRadera