fredag 3 januari 2014

327,6 meter spikläkt


Igår blev vi klara med entrésidans fasadpanel. Nu är det dags för salning, foder, knutbrädor och takfotspanel.

En regel sattes i hörnet. 

Panelningen av takfoten påbörjades. Resten av gårdagen ägnades åt diverse ärenden.

Idag åkte vi och hämtade spikläkt. Vi passade på att besöka byggmarknadens granne som säljer kakel. Nu vet jag var vi inte ska köpa vårt kakel. Det finns mycket fint att välja på vilket gör det hela svårt. En annan sak som jag tycker är svårare det är valet av dusch. Hur ska jag veta hur den känns när jag inte kan testa den innan köp? Jag vet att olika duschar känns väldigt olika. Detta försökte jag att dryfta med försäljaren. Till svar fick jag att om jag nu lade ner flera miljoner på att bygga ett hus så fick jag lägga några tusenlappar på att köpa en dusch. Goddag yxskaft. Jo, visst får jag lägga några tusenlappar på en dusch men problemet kvarstår. Hur känns den? Vi försökte även att dryfta lite byggnormer och våtrumsregler utan större framgång. Tänk vad viktigt det är för företaget vilken försäljare man placerar i butiken.

Väl hemma igen lades övervåningens luckor på plats.

Vi satte spikläkt, överblecken och påbörjade panelningen.

Även den sista gaveln fick spikläkt. 

I slutet av arbetsdagen hoppade plötsligt Leika upp på de två plankor som jag stod på. Tänk om vi kunde få henne att bygga lite?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar