lördag 10 maj 2014

Avslutsjägare.

Hela tiden utvecklas man och lär sig nya saker. Det är bra. Jag har alltid varit en idéspruta och "starter". Med detta menar jag att det aldrig har varit problem för mig att komma med idéer och påbörja dem. Själva avslutandet av olika projekt har jag aldrig varit förtjust i eftersom det roliga då är över. Nu har jag lärt mig tjusningen med att avsluta och förvandlats till en riktig avslutsjägare. På bilden kikar ventilationsröret fram i ungdomsskeppet.
 
Här har det växt och kommer att kika ner i badrummet.
 
Gissa om det var härligt att börja plasta in ungdomsskeppet. Under hela byggtiden är det i den här änden av huset som vi har börjat. Nu har vi gjort tvärtom. Varför? Jo, för att det är den här delen av huset som är enklast att plasta innertaket på.
 
Lite spikläkt på plats.
 
Leika tillbringar en hel del tid ute. Här vaktar hon tunnan som det brinner i för fullt. Vi kopplar henne i en gammal hästtöm då vi inte har koll på henne när vi jobbar på inne.
 
Titta! Här sätts den sista frigolitisen på plats! En syn för gudar. I alla fall om man är avslutsjägare.
 
Hit kom vi ikväll. Nästan hela skeppet är inplastas. Vi vet vad vi har att göra i morgon...
 
Arbetsdagen avslutades på Torsångs motormuseum. Väl värt ett eller flera besök. Vi hjälpte Hasses föräldrar att stänga för dagen. Den här bilden tog jag på middagen när vi var där och hjälpte till med öppningen. Det är en Pope Tribune 1904 som nu håller på att plockas ihop. Bilen har ett gäng motorkompisar och andra saker som man kan besöka och samtidigt få en eminent guidning av de kunniga ägarna Inger och Erik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar