torsdag 31 juli 2014

Skuggläge

Hasses semester är över och jag regerar i eget majestät över bygget. I alla fall på dagtid. Äntligen har jag möjlighet att ta itu med målningen på allvar. Först går jag över spikarna. Vissa slogs inte i riktigt ordentligt vid panelningen.

Så här vill jag att det ska se ut.

Här är den korta långväggen innan målning.

Efter målning. Det gäller att hålla sig i skuggan när man målar då resultatet kan bli sämre om man målar i fullt solsken. Skuggläge är min grej. Dessutom fläktade det behagligt hela tiden. Kameran återger inte den sanna färgen. Troligtvis är det en tafflig fotograf. Färgen är vacker. Mörk rubin. 

Jag hann även göra klart den långa långväggen innan det var dags och svida om. På eftermiddagen hade jag en date med Hasse. Nej, inte lika romantiskt och kul som det låter. Vi skulle hitta prydnadskaklet som Sofia inte kunde hjälpa oss med. Platsen för vår date var Bad & keramik. Där hade vi tur och träffade en bra försäljare helt i vår smak. Nu har vi hittat det sista kaklet till stora badrummet och kakel som skall vara bakom braskaminen. Han sålde även badkar. Alltså blir nästa anhalt badkarsdjungeln.

Väl hemma hann vi möblera om lite och förbereda första panellängan innan klockan blev för mycket.

Under det färdiga taket placerade vi lite material. Ett tag i alla fall.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar