söndag 28 september 2014

Guttaperkaböna

Jag vet inte hur flugan tänkte eller om den tänkte. Draget att landa i min färg var inte särskilt smart. Färgen heter fransk champagne. Vad jag vet får endast mousserande vin från det franska distriktet champagne kallas för just champagne. Färgen är dock icke mousserande. 

Halva hallen är nu täckt med glasfiberduk och med den ovan beskrivna färgen. 

Köket är färdigmålat och redo för kök. Även taket är klart. Hasse har panelat upp i nock. Otto planerar att sätta köket veckan som kommer. Det ska bli skönt att få det på plats, igen... Denna gång ska det få sitta kvar länge.

Den sista biten behövdes det långa panelbitar och fyra armar. Jag agerade guttaperkaböna idag. Ena stunden var jag uppe i nock och passade in panel, i nästa stund var jag ute och hängde tvätt för att sedan sätt glasfiberduk, stå på ställningen och passa in nästa panelbit, måla kök, måla hall, upp på ställningen igen, hämta barn, sätta mer glasfiberduk osv. Det blev mycket motion och en skön dusch i slutet av dagen. 

Här har panelning av tvättstugan påbörjats. Hasse kom förbi den röda dosan innan han skiljde av för kvällen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar