söndag 14 september 2014

Takfotsstängning

Det är vanskligt att ta kort för att försöka återge färger. Jag kunde dock inte hålla mig. Just nu är jag nyfiken på hur kakel och klinkers kommer att te sig i de olika rummen. Dessa plattor lade jag ut i hallen för att få en uppfattning om hur det blir i framtiden. 

Detta sorgflor har jag många gånger längtat efter att få bort. Idag blev det äntligen dags. 

Samma vy lite senare. Nu utan sorgflor och med stängd takfot. Floret som är insektsnät har kapats och   fästs på plats. Förhoppningsvis skall det hindra getingar och andra oönskade insektsgäster från att bygga bo i vårt bo.

Samma fot från annat håll. En skön syn. 

Den olycksaliga väggen är nu färdigmålad.

Om de klantiga så kallade snickarna hade lämnat kvar den överblivna panelen så hade även den sista takfoten blivit stängd idag. Även åtgången på panel är felmängdad och vi får be om mer av den. 

Det är fortfarande ljusa, vackra kvällar. Dock en smula kyliga. Dessa två terassvärmare råder nu bot på detta. 

Leika är nöjd med att ligga på sina gröna liggunderlag, vare sig en terassvärmare är igång eller inte. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar