måndag 1 december 2014

Första trägolvet

Leika har sluppit ur struten. Nu har hon en av Hasses avlagda skjotor som kliskydd mot såret. Mycket bekvämare och en smula stilig är hon i den nya munderingen. Dessutom kommer inte betongdammet åt henne på samma sätt.

Noahs rum är nu färdigmålat och tapetserat. Jag var en smula nervös då det är över 20 år sedan jag tapetserade. Det var värt all möda när Noah kom hem och inspekterade mitt verk. Han var så nöjd både över sitt val och mitt arbete. Bästa berömmer var när han undrade var skarvarna var.

Första rummet med trägolvet från Timberwise är hos My. Nu ska det torkas av och sedan behandlas med hårdvaxolja. Hur det bör gå till har jag bara en aning om. Således är det återigen dags för ett nytt moment. Golvet var lätt att lägga. Det är härligt med kvalitetsprodukter.

Gladstugan är nu klar så långt det går för tillfället. Nu inväntas en diskbänk med ho och självklart rörmokaren. Han ska installera tvättmaskinen och sätta fart på värmen. Det är ganska kallt nu. Senast 7 november 2014 skulle vi ha värmen igång i huset blev vi lovade. Min tideräkning kanske är fel?

Här är en till bild av samma skapelse fast från andra hållet. Han är duktig Henrik!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar