tisdag 2 december 2014

Värme i huset


Det kom en stor lastbil från Ballingslöv. Vilken i ordningen vet jag inte då jag har tappat räkningen. Kan vara nummer sju. Den kom med ett nytt lådförstycke och det borde vara sista leveransen.

Hasses trökvecka är i full gång och det är extra svårt att få till byggtid. Nu är taklisterna i Noahs rum på plats.

Invändig salning på plats. Det finns chans till golvläggning i morgon.

Mer spackling av mastodontväggen.

Tänk att idag kom han. Rörmokaren. Nu har vi värme i huset och varmvatten. Skönt. Jag kan acceptera att rörmokaren inte kommer som utlovat, lämnar en salig röra efter sig och aldrig larmar efter sig. Det jag inte accepterar är att han två gånger lämnar vårt hus olåst efter sig. Enligt min mening är det ignorant och korkat gjort.

Tvättmaskinen är kopplad till vatten.

Denna skramlande byggfläkt är en fröjd att slippa höra. Nu får bergvärmepumpen underhålla huset med värme.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar