söndag 7 december 2014

Julshow

Vi har kloka vänner som i helgen drog oss ut ur byggdammet och in i Stockholm. Här är vi redo för en julshow på Globen. Det är Kirsti som står för fotograferandet.

Efter äventyret i Stockholm med skön musik, god mat och fantastiskt sällskap kom vi tillbaka till bygget. Värmen var i fredags 27 grader när Hasse stängde av den. I dag söndag var det 27 grader. Detta trots ivrig vädring. Huset är välisolerat! Här på bilden är det en smula rörigt. Inte bra när det ska läggas golv.

Nu är det ordning och reda. Golvläggningen kunde påbörjas.

Ungdomarna fick inte välja golv och tak i sina rum. Däremot fick de välja hur väggarna skulle se ut. Båda skulle ha svarta väggar. Då sa jag nej men erbjöd svart fondvägg. Till slut valde My pergamentvitt på alla väggar. Hon tänker inreda rummet rött, svart och grått. Därför ville hon ha neutrala väggar. Noah släppte iden med svart fondvägg. Helt otippat valde han denna tapet med lite glitter i. Jag tyckte till en början att den var vansinnigt ful men tröstade mig med att jag enkelt kunde rolla över den när han flyttar hemifrån. Nu måste jag erkänna att tapeten vinner i längden. Den är inte så tokig. Nu är golvet oljevaxat även i Noahs rum. I morgon är det dags för lager två.

Vi hann med julmarknaden vid falugruva innan vi åkte hem. Dessa två tomtar fick följa med oss hem. De står i vitrinskåpet för att inte få alltför mycket byggdamm på sig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar