fredag 5 december 2014

Hett

Golvet i Mys rum har nu behandlats två omgångar med oljevax. Innan jag drog på oljevaxbehandlingen torkades golvet av. Vi hade varit noga med att inte gå in på golvet med våra skor. Av någon outgrundlig  anledning har han som inte klarar av att låsa vår ytterdörr gått omkring med sina grova och smutsiga skor på detta golv. Varför kan jag inte förstå då det inte fanns någon anledning för honom att överhuvudtaget vara i rummet. Tur att det inte var nybehandlat. Nu har jag satt p för dylika eskapader med hjälp av en nyckel. Han verkar inte klara av att handskas med dylika ting och har inte utrustats med nyckel till innerdörrarna. Ja, jag har tröttnat på attityden. Nej, jag är inte särskilt snäll just nu. Jag och Hasse gör hela tiden vårat yttersta för att få till ett fint hus. Då har jag svårt att acceptera hantverkare som inte sköter sig.

I Noahs rum läggs det golv.

Visst påminner detta om LEGO. Det är platonmatta. En dyr plasthistoria som dels ska stoppa fukt från plattan, dämpa ljud och ge lite svikt när man går på golvet. 

Här är platonmattan på plats över hela golvet. Skarven tejpas med en klistrig specialtejp säkert släkt med polkagristejpen.

Nu är golvet lagt i hela rummet och väntar på sin oljevaxbehandling. 

Våra våmhusstjärnor har äntligen kommit upp. Någonting är fel med värmen i huset. I dag hade vi 27 grader på kvällen fast det är inställt på 20 grader. Om det gick att få tag på rörmokaren? Tok heller! Hasse stängde helt sonika av pumpen. Våra trägolv tål inte hur mycket värme som helst och de tänker vi inte äventyra. Jag är genomtrött på alla motgångar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar