tisdag 30 december 2014

Takfot och sopor

Dagen före julafton fick jag en onepiece a' la landstinget. Det var dags för Mysans knäoperation. 

Inte direkt julens roligaste paket. Hon har det en smula otympligt med ett helgipsat ben. Nu får vi bekräftelse på att huset är handikappvänligt precis som vi har föresatt oss. En stor eloge till My som är en tapper kämpe.

Efter mycket samvaro, god mat och lättja.

Spikades det takfot. 

Leika var med och övervakade det hela. Senare på kvällen bjöd vi ett sällskap på mat. Med i sällskapet fanns en amerikan. Jag tänkte utöka mitt snickarspråk med amerikanskt snickarspråk. Följdaktligen frågade jag vad takfot heter. Han var osäker och gav mig svaret: "The end of the roof." Besvikelsen var ett faktum, jag hade hoppats på ett för mig nytt och häftigt ord.

Förra måndagen ringde jag Borlänge energi för att starta ett sopabonnemang. Min relation till dem är frostslagen efter tidigare incidenter och ouppfyllda löften från deras sida. Därför var det med stor skepticism som jag tog emot löftet om att få sopkärl innan jul. I går, måndag, ringde jag och frågade var de hade gjort av mina sopkärl. Det fanns ingen beställning enligt dem. Ändå ringde jag två gånger förra måndagen och pratade med fyra olika personer. Nåväl. Jag lämnade mitt telefonnummer och efter en timme blev jag uppringd.
-Hej. Pratade du och jag för en timme sedan? undrade hon.
-Ja, svarade jag.
- Vad pratade vi om?
- Sopkärl. (Här började jag misstänka att någon drev med mig).
- Vad var det med dem?
-Jag har inte fått några.
-Jaa, just precis så var det.
Det visade sig att hon efter mitt samtal hade pratat med två andra kunder om andra saker och sedan glömt bort vad mitt ärende handlade om. Undra om det var samma sak som hände förra måndagen också? Heder åt den här personen som hade modet att ringa mig och fråga. Hon gjorde sig hellre dum än att svika sin kund. Det finns nog ett litet hopp om Borlänge energi ändå. Sopkärlen? Jo, jag ringde idag och påminde om dem. De levererades visserligen en vecka senare än utlovat men ändå, här är de.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar