måndag 8 december 2014

Julbord? Nej, bygge.

Idag anlände Otto. Han påbörjade ytterväggen men kunde inte lägga klinker i hallen. Det var för varmt... Han beräknas vara tillbaka på torsdag. Till dess hoppas vi att trägolvet ligger i hela ungdomsskeppet samt mittskeppet. 

Jag kommer att sakna utsikten från en stege strax under taket när huset är klart. Därför passade jag på att knäppa ett kort. Linslusen Leika har som av en händelse flyttat på sig. Jag spacklade lite till på mastodontväggen. Vill det sig riktigt bra så kan den få lite tapet på sig i slutet av veckan.

Väggen i sovrummet fick sig en duvning med både skruv och spackel. Mina kollegor åt sig mätta på julbord ikväll under tiden som jag stretade vidare på bygget. 

Pojkarna hjälptes åt att lägga golv. Nu är golvet i Noahs rum färdigbehandlat med oljevax. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar