söndag 18 januari 2015

Sista takpanelen påbörjad

Här pågår spackling i det blivande sovrummet för fullt. Fortfarande har vi inte en aning om hur väggarna skall prydas. En ovanlig situation. Hitintills har jag alltid vetat hur slutfinishen kommer att se ut när jag spacklar. Det börjar bli hög tid att besöka en tapetaffär.
Titta, nu är det färdiggipsat i klädkammaren. Jag har alltid haft en förkärlek för rejäla gammeldags garderober, alltså klädkammare. Nu har dessa fått en renässans och genast skall de ha ett nytt engelskklingande namn. Jag nöjer mig med att säga klädkammare. Hasse har tidigare sagt skrubb. För att få  honom att sluta med detta har jag lovat att måla takfoten röd istället för grå. Alltså heter det klädkammare i detta hus.
 
Titta nu är sista takpanelen påbörjad! Vi hann med mer denna helg än vi hade tänkt oss. Det är bara att tacka och ta emot! Vilket rum som nu pryds med takpanel? Klädkammaren.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar