fredag 16 januari 2015

Städdille

- Flugorna ska fläka sig om de försöker landa, sa min mormor. Med detta menade hon att det var städat om flugornas sex ben åkte åt varsitt håll. Annars var det inte städat. Min mamma är av samma kaliber som min mormor var. Själv har jag inte sprungit runt som en Filifjonka med olika dammtrasor i nävarna på en ändlös jakt efter damm. Visserligen har jag gillat ett välstädat hem men utan överdrifter. Nu är läget annorlunda. Plötsligt är det kul att städa. Konstigt men sant. Just nu sitter jag vid köksbordet och väntar på middag. My och hennes väninna lagar mat för fullt. Jag njuter av stunden. Ute viner vinden. Inne doftar det gott av mat. Hasse och jag sitter i vårat egenhändigt byggda hus och bara är. 

Det har gipsats mer i sovrummet. Snart klart.

Klädkammaren är nu helt klar för gips. Bilden är tagen i klädkammaren med utkik mot sovrummet.

Sista väggen i sovrummet är påbörjad. Jag kommer troligtvis att kunna börja spackla på bred front i helgen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar