tisdag 27 januari 2015

Golvspån blir salning

Vi går mot ljusare tider. Nu börjar det märkas att dagarna blir längre och det tycker jag är ljuvligt. I helgen var det dags att räkna fåglar. Vår fågelmatare som skymtar i bakgrunden brukar vara välbesökt. Dock inte i helgen. Fåglarna passade troligen på att äta när jag tittade åt ett annat håll.
 
Hasse har återigen fått ägna sig åt tålamodskrävande pilljobb. Han fick plocka bort kakelplattorna från väggen för att Otto skall kunna bygga vidare på väggen. Från början skulle vi bara ha kakel bakom kaminen. Sedan kom vi på nya och dyrare tankar. Ytterväggen i köket är täckt med kakel och ytterväggen i vardagsrummet kommer att gå samma öde till mötes. Det har spånats också. Nu är ytterväggen vid lilla glaspartiet redo för gips.
 
Vi fick inte med någon färdig salning till glaspartierna vid husleveransen av den enkla anledningen att ingen visste riktigt hur det skulle se ut. Nu har vi inhandlat golvspån (på Fiskarhedenvillans räkning)  som får bli salning runt glaspartierna.
 
Här har gaveln börjat kläs i spån.
 
Sovrummet är här klart för tapetsering. Jag passade på att ta en bild från ovan vilket gör att rummet ser väldigt litet ut.
 
Efter jobbet idag plockade jag upp tapeterna som hade kommit. Hasse är inne i en trökvecka igen, vilket inte hindrar mig från att härja i egen regi på bygget. Det är inte lätt att fotografera i mörker och få rätt färger. Här ser tapeten grå ut men den går i lila. Jag hann göra första väggen innan klockan sprang från mig.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar