måndag 21 oktober 2013

Intervallstudier

Min plan för idag var att spendera den på taket tillsammans med Hasse. När jag vaknade insåg jag att det skulle jag inte. Det är precis två veckor kvar till min tenta och natten var full av mardrömmar angående den. Därför bestämde jag mig för att idka intervallstudier. En del intervalltränar och det konceptet överförde jag på min situation. Studierna varvades helt enkelt med byggjobb. Måndagarna bör jag vika åt universitetsstudierna fast det är svårt när Hasse är ledig en måndag och befinner sig mestadels på bygget. Då känner jag mig som en smitare om jag studerar och en smitare om jag bygger. Åsnan mellan två hötappar. Ytterligare en pall med tegel tömdes och det gick oerhört lätt. Övning ger färdighet och kroppsarbete ger muskler.
 
Här har en del pannor kommit på plats. Det syns väl vilka som är nylagda. Frosten har bitit i gårdagens jobb.
 
Förutom att bära en del tegel ägnade jag mig åt isolering. Innan jag kan fortsätta med den här väggen måste larmet flyttas. Precis där det sitter vill jag sätta en 45x45 regel. Det är inte bara att flytta larmet utan då måste det ringas samtal först annars blir det problem.
 
Mitt mål den här veckan är att isolera klart gavlarna i den västliga huskroppen. Dessutom blir det lite mer målningsjobb. Jag ska försöka att räkna ut ungefär hur många till panelbitar jag behöver för att panela klart utvändigt.
 
Hasse har som vanligt jobbat på bra. Han har bytt däck både på min och sin bil. Tack snälla för det! Mittskeppet blev nästan klart. Det saknas någon panna men mörkret tog överhanden. Förhoppningsvis hinner han göra klart de sista pannorna och såga till kanten för ränndalen efter jobbet i morgon. Vi hade besök av Fiskarhedenvillan idag. Det är alltid kul när proffs kommer ut på plats och kikar.
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar