torsdag 3 oktober 2013

Tegel, tegel, tegel och mer tegel

Det är inte utan att en känsla av förnöjsamhet infinner sig när jag sitter på taket till huset som familjen har byggt tillsammans med gemensamma krafter. En mycket angenäm känsla!
 
Igår bar sonen och jag upp lite tegel på taket.
 
Hasse läktade.
 
När jag kom hem från jobbet idag var redan Noah på plats och bar tegel för fullt. Härligt!
 
Vindbräda på plats.
 
Mörkret faller tidigare och tidigare. Vad gör man då? Jo, tänder ljus!
 
Lite tegel läggs på plats. Vi vill gärna hinna lägga på allt tegel innan kung Bore slår till med sin snö. Jag har ägnat kvällen åt lite panel, isolering och plockat fram virke. Behagligt och nödvändigt småplock som inte syns men måste göras. I morgon hoppas jag att vi får på lite mer tegel.
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar