söndag 6 oktober 2013

Kungen av tak

Tänk vad bra det är att ta kort när jag tror att ett moment är avslutat. Här har jag tagit kort efter att takfoten har grundats och upptäcker att jag har missat en bit. Det var bara att klättra upp och fylla i.
 
Inte bara takfoten har grundats utan lite salningar och foder fick sig en dust.
 
Lite mer av samma vara.
 
Här har jag reglat på 45x45 inför nästa omgång med isolering.
 
Stackars Hasse har jobbat på tillsammans med en enveten tandvärk. Kanske var det den som gjorde att han inte kunde tänka och fick rätsida på hur nocken skulle göras. Vi slog våra kloka (?) huvuden ihop och kom fram till hur vi trodde att det skulle göras. Hasse slog en signal till sommarens snickarängel som offrade en hel semesterdag på vårat tak. Ängeln kom  i egenskap av kungen av tak. Det visade sig att vi hade tänkt rätt första gången. 
 
My och jag hjälptes åt med att få upp en hel pall med takpannor. Girl power!
 
Här jobbar kungen av tak tillsammans med Hasse.
 
Både ränndalsplåt och takpannor har hittat rätt. Det kommer inte att bli mycket byggtid veckan som kommer. Hasse jobbar sent och jag måste verkligen begrava mig i mina studier efter jobbet på kvällarna.
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar