söndag 3 november 2013

Borta bra men hemma bäst

Jag ser fram emot att få tända en brasa i vår täljstenskamin en dag. I Strängnäs stannade vi på vår hemfärd och drack te hos en av mina väninnor. Då fick jag äran att tända denna brasa. 

Så här såg framsidan ut när vi startade idag. 

Vi bjöds på förstklassigt byggfika idag. Inte dumt med 75-års firande. 

Här kapas takpannor. 

Här är vi på sluttampen med mittskeppet. 

Näst sista ränndalen kapas till precis innan mörkrets inbrott. 

Kycklingspett på grillen. Det är härligt med varm mat när vi jobbar. 

Det blev fort kallt när solen hade försvunnit för dagen. Jag frös väldigt om pek- och långfinger. Min vänsterhandske är utsliten, dags för en ny. 

Nu är vårat rak i princip färdigläktat. Mycket skönt!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar