onsdag 13 november 2013

Får man gräva på en privat tomt utan markägarens tillstånd?

Jag är glad att det inte är jag som har tippat av ett flak med grus på Hasses föräldrars tomt. Får man verkligen åka in på någons tomt med en tung maskin och börja gräva utan att först prata med markägaren? Det har jag svårt att tro och jag hoppas verkligen att det inte är ok. I Borlänge enerigs värld verkar det vara helt i sin ordning. Sent i kväll när jag kom hem hittade jag deras grävmaskin i andra änden av vår tomt där de grävt ett djupt och brett hål. Större delen är på Hasses föräldrars tomt. Vad de pysslar med vet vi inte riktigt då de inte har informerat oss. Vi såg i alla fall vår nya vattenkran från i somras i hålet och hoppas att de inte saboterar någonting mer för oss. Det första hålet är igenskottat och jag hoppas för deras skull att vår dränering är i samma toppskick  som för ett par dagar sedan innan de började med sina självsvåldiga tilltag.
 
Ytterväggen vid kök och tvättstuga är i det närmaste klar. Hasse har köpt en ny typ av spikar till Gun som hon gillar skarpt. Vårt samarbete har fungerat fläckfritt!
 
Hasse har petat i vindavledare på löpande band.
 
Leika har tränat på att sitta innanför ytterdörren och väntat på att få gå ut på promenad.
 
Även på taket har det hänt saker. Lite mer tegel har hittat rätt.
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Skulle inte Leika kunna utbildas och göra lite nytta ?, ska det vara så svårt att få henne att gilla både köttben och kommunben.

    SvaraRadera