onsdag 27 november 2013

Sista nockpannan på plats

Måndagen tillbringade jag på universitetet där jag fick tillbaka min tenta. Godkänd! Oerhört skönt. På bygget har jag petat in lite mer isolering. Hasse har fått fler vindavledare på plats.
 
Nockpannorna tog slut för oss tidigare när vi skulle göra det sista på taket. Nu har de kommit. Enklaste sättet att ta sig upp till nocken är genom att gå i ränndalen. Vi har en som är byggd för att kunna gå i. För att komma upp på ett säkert sätt behövde vi flytta på en av ställningarna. Först tog vi ur alla luckor.
 
Hävstångsprincipen fungerade finfint.
 
Kvällen var mild och taket var torrt. Varför vänta med att lägga dit de sista nockpannorna?
 
Titta så fint det går att promenera i ränndalen!
 
Här läggs de sista nockpannorna. Hasse fick låna min pannlampa för att se ordentligt. Nu får snön komma men det gör ingenting om det dröjer ett tag till innan den kommer.
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Grattis till färdigt tak ( och till godkänd tenta)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för skjuts, sovplats och frukost! Det gjorde susen inför tentan.

      Radera
  2. Pann-lampa fick en ny innebörd :P

    SvaraRadera