söndag 10 november 2013

En egen vintergata

Här utövar Hasse och jag samarbete på hög nivå. 

Det är mycket tak på huset. Här teglas första nockmötet ihop. 

Snyggt enligt min mening. 

Här läggs nockpannor på en lång rad. Lite guck på pannan. 

Ny panna på och sedan spik. Det är kungen av tak som är här andra dagen i rad och hjälper oss. Man brukar säga att en god gärning ger en stjärna i himlen. Vid det här laget har Henrik en egen vintergata efter all hjälp vi har fått. En riktig vän!
Leika har blivit besatt av hormoner. Hon har förvandlats till fröken Gnällspik von Superdryg stavas även skendräktig. Jag hittade henne boandes bland min isolering. Då förpassades hon hem, mitt tålamod tog slut. 

 Så här ser framsidan ut med pannor på taket. 

Hasse och jag plockade fram våra muskler och bar upp ca 5 ton pannor på taket. Den här gången placerades buntarna på rätt sätt efter konstens alla regler. Tänk att varje gång vi kommer till sista husskeppet vet vi hur saker ska göras. Därför går det fortast fast det är längst av alla. 

Nu är även krokar och hängrännor på plats. Inne i huset har alla knutbrädor målats. Snart, snart kommer de på plats. 

Även denna byggdag gick solen ned. 

1 kommentar:

  1. Vi håller koll, ni jobbar på väldig bra :)
    /Ann-Sofie och Göran

    SvaraRadera