torsdag 21 november 2013

Tiden går fort när man har roligt

Ordspråket "Tiden går fort när man har roligt" stämmer alltför väl. Jag har märkt att november snart är slut och vet inte riktigt vad som hände med oktober. Min tillvaro är oerhört roligt. På jobbet väntar hela tiden nya utmaningar, någonting som jag älskar. I klassrummet växer just nu en vikingaby fram med både olika typer av hus och vikingaskepp. Det är alltid lika kul att släppa loss dagens databarn på att konstruera med papper. I början är de fumliga och osäkra. Snart lägrar tystnaden över elevgruppen, alla är djupt koncentrerade och helt fångna av sina uppgifter. Då njuter jag i fulla drag. Jag njuter ofta på jobbet. Det är så härligt att få igång eleverna med olika uppgifter och lika härligt varje gång de högljutt klagar över att lektionen redan är över. Mina universitetsstudier är ibland ganska krävande men framförallt ger de mig inspiration till jobbet. Större delen av fritiden går åt till att bygga. Det är också ganska krävande ibland men det ger mig energi. Jag är verkligen i stunden, här och nu. Fullt fokus på just den här spiken, regeln, isoleringen, takpannan, målningen, eller vad det är jag gör just nu. Dessutom finns det vi gör kvar och man kan ta på det. Oerhört tillfredsställande.
 
Veckans mörka kvällar har gått åt till idiotjobb. Den här ställningen har rensats.
 
Den här ställningen har byggts om och vindbrädorna har ändrats.
 
Här har en ställning plockats ner helt.
 
Den fjärde gaveln har försetts med en byggnadsställning. Nu har alla fyra husgavlar varsin ställning. Det betyder att vi lätt kommer åt att göra klart takets gavlar. Vi ska dit med plåt och vindbrädorna skall fixas till ordentligt. Just den här gaveln saknar vindbrädor helt. Panelningen kommer att få vänta lite då vi kommer att lägga fokus på insidan ett tag. Hasse har fått ledigt i morgon från jobbet och kommer att koncentrera sig på att knyta ihop taket. Hoppas att vi hinner helt klart i helgen.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar