söndag 17 november 2013

Nu ligger sk*ten på taket ;)

Hasse började arbetsdagen med att ägna sig åt det sista nockmötet.

Leka och jag tog hand om de sista björkpinnarna.

Ännu ett avslut = skönt. Jag drevade och tejpade de sista fönstren. Drevningen tog slut tidigare när jag höll på och förra helgen fick vi påfyllning. Det var först nu som jag tog itu med det.

Det går inte att sätta nockband vid nockmötet. Då sätter man dit ett metallband istället.

Här är taket nästan färdiglagt. Hasse sa: "Nu ligger skiten på taket." Det finns några avslut att fixa till.

Här är ett tappert försökt att i mörker försöka visa taket. Jag kommer garanterat att fotografera taket i dagsljus!

Här spikas vindbräda på plats.

Solen gick ner och genast steg månen upp.

Hasse monterade upp byggbelysningen och vi satte dit 45x45 som ligger på taket bakom den översta vindbrädan. Den lodräta 45x45 är bara där som stöd för att placeringen av takets 45x45 ska hamna helt rätt.

Här har vi gavelspetsen innan den är helt klar.

Gavelspetsen klar!

1 kommentar: