tisdag 22 juli 2014

18 år

Plums i, dags för morgondoppet.

Upp i full fart.

Tydligen fick jag ett stort fett F på reglingen av denna lilla väggsnutt. Tur att det inte var en större vägg. Hasse började inte sin dag med ett uppfriskande dopp i Lillälven utan rev ner min regling.

Reglade på nya reglar.

Spånade.

Lite jobb á la Sisyfos. Slipa, spackla, slipa, spackla...

Gipsningen påbörjades i nästa rum.

-Men du, Noah, är du klar snart? Vi brukar ha så kul tillsammans du och jag. Jag sätter mig här och väntar på dig. Bollen är här. Men du, Noah, är du klar snart? Kan vi inte leka? Hörru, Noah?! kanske Leika skulle säga om hon kunde prata.
Det är troligtvis tur att hon inte kan prata. Jag har en känsla av att hon skulle vara ganska tjatig. 

Vad är det för dag idag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det är Noahs 18-årsdag. Hurra, hurra, hurra! Vi hann inte med så mycket på bygget idag då vi hade viktigare saker för oss. Nämligen att fira myndighetsdagen. Tänk att jag för 18-år sedan födde en underbar son! 18 år, tiden går fort när man har roligt.

Vi satt och njöt i flera timmar. Det var en underbart vacker kväll och till slut natt. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar