måndag 14 juli 2014

Jag blir så TRÖTT

Jag blir så TRÖTT. Vi fick fel byggritning när vi satte igång och byggde huset. Egentligen skall fönstren vara centrerade under vitrinskåpen. Alltså ett snäpp till höger. När vi ritade köket ändrades placeringen av fönstren för att det skulle bli snyggt. Hasse har haft sina "hang ups" med huset. Det invändiga takmötet, glaspartierna samt det ännu icke befintliga trädäcket. Själv har jag snöat in på kinavipparna, att vitrinskåpen kommer att gå i linje med fönstren samt täljstenskaminen som ännu inte är monterad. Därför blev detta ett stort bakslag för mig. Jag blev helt dränerad på energi, satte mig i  en stol och somnade. Sedan samlade jag ihop mig, gick ut och målade grått. Nu är inte bara takfoten gråmålad utan även mitt hår. Därefter ägnade jag mig åt byggstädning och det behövdes. Chevan fylldes till bristningsgränsen två gånger. Tack och lov är inte Fiskarhedenvillan ett företag i Borlänge energis anda. Nej, Fiskarhedenvillan är ett företag som står för sina misstag och vill rätt till dem. Vi har erbjudits en snickare som skall komma och flytta på fönstren åt oss. Tack!

Hasse spånade vidare. Gästrummet är färdigspånat och en bit av vardagsrummet.

Noahs rum har fått mer spån och väggregel.

Här är gästrummet ur en annan vinkel.

Här ser man in i Mys rum till vänster och Noahs rum till höger. Längst till vänster i bild är badrummet. Första högen med spånskivor är slut. Hurra! Nu har vi 2 kvadratmeter mer att röra oss på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar