tisdag 1 juli 2014

Köksankomsten




Jag är ingen morgonmänniska särskilt inte när jag har ledigt. Ändå stod jag vid huset innan sju på morgonen när lastbilen med köket kom.

Bilen vände ett par gånger innan chauffören bestämde sig för hur han skulle köra in.

En närbild på ena sidan. Detta kök är snarlikt vårt. Samma färg men andra luckor.

Avlastning.

Det är oerhört skönt att bara vika ihop glaspartierna och mata in stora paket. Här är köket, inga platta paket. Alla skåp är färdigmonterade med lucka och hyllor på plats. Alltså bara att sätta in i köket.

Köket är färdigspånat. Vi behövde inte förstärka bakom. Det ska räcka med spån och gips. Alltså är det bara att sätta in gipset och peta in köket.

Vi har pinnat klart i kökstaket. Nästa moment blir panel.

Det här tror jag kommer att bli en givare som ska prata med golvvärmen inomhus så att inomhusklimatet blir lagom. Vi har ett fantastiskt bra byggväder då vi jobbar på insidan. Skulle det bli fint väder då vill jag måla klart utsidan. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar