måndag 16 september 2013

Djup grop

Studierna gick riktigt bra. Jag höll mig ifrån snickeriet men inte ifrån bygget som synes på bilden.
 
Borren är varken liten eller billig. Den behövs för att skruven till höger ska kunna skruvas ner i plattan och hålla fast glaspartierna.
 
Hasse fick återigen det otacksamma jobbet att justera. Nu var det dags för det lilla glaspartiet.
 
Vissa dagar flyter allting på obehindrat på bygget. Andra dagar hamnar vi i en grop med lösa sandiga kanter som bara ger efter när vi försöker komma ur den. Idag blev det en sådan dag. Vi jobbade på som vanligt men resultatet blev klent.
 
Vedlåren fick tak.
 
Den grundmålade panelen flyttades om och täcktes. Det kommer att bli en hel del regn framöver och jag vill inte ta några chanser. Lite panel sattes på fasaden men mörkret tog över och jag fick ge upp.
 
Vissa av skruvarna i utemöblerna var lösa. De drogs åt.
 
Leika satt och väntade på mig när det var dags att åka ifrån bygget.
 
Grädden på moset. Punktering! Precis som om vi inte redan har en hel del att göra. Vilken tur att det är en ny byggdag i morgon. Den borde bli bättre.
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar