torsdag 29 augusti 2013

Arbetsbelysning

Vi har lyckats trampa upp en stig under sommaren som leder till bygget.


Jag passade på att ta lite kort innan jag började bygga i kväll. Här syns det hur Hasse har omorganiserat material.
 
En prydlig trave. Vi har ställt ner två enkla trädgårdsstolar för att underlätta våra fikapauser. Det är skönt att sätta sig ner och pusta lite ibland på en stol istället för en trave virke.
 
Här är fortfarande en trave yttergips. Det är lite till gips som skall sättas. Kanske blir det gjort i helgen.
 
Här kan man börja ana hur det kommer att se ut med de mötande ryggåstaken.
 
Troligtvis får vi inte vårat glas i morgon. Nu börjar jag faktiskt längta lite efter det. Tänk vad skönt det kommer att bli när vi kan låsa huset.
 
Här har det panelats. Sista brädan sattes i strålkastarsken. Skönt med lite belysning.
 
Nu är det ljus i vårat hus.
 
Här har Hasse förberett för sågen. Tanken är att vi ska kunna stå inne och såga när höstmörkret faller. Hasses dag har gått åt till inköp och hårklippning. Hans lista med ärenden var gedigen i morse. Sedan har han sopat, städat och flyttat på virke så att byggnationen ska kunna löpa på smidigt. Jag har satt panel. De första timmarna hade jag god hjälp av dottern sedan var hon tvungen att göra läxor. Det är extra kul när vi gör saker som kommer att synas även när huset är klart. Just nu är jag helt insnöad på panel. Varje gång jag ser ett hus tittar jag på panelen och hur den är satt.
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar