lördag 17 augusti 2013

Livsnjutare

Idag var det dags att ta farväl av Jossan. Under förmiddagen hann hon hjälpa oss lite med taket.
 
Det är en hel del plankor som ska målas.
 
Hasse har tagit ner en bädd till Leika så att hon ska kunna ligga mjukt och bekvämt under dagarna. Det här är inte hennes bädd. Till huvudkudde har hon en plankbit. Skönt?
 
Här använder hon en avsågad takstol som huvudkudde.
 
Inte heller detta är hennes mjuka sköna bädd.
 
Här löser Hasse mina fönsterproblem. Han provbygger lite. Det syns på de kort, korta panelbitarna längst till höger i bild.
Jag gillar att lägga pussel. Nu finns det inte mycket tid till det i mitt liv för närvarande. Vilken tur att jag får sätta panel då det påminner starkt om att lägga pussel. Det är bitar som ska passa in i varandra. När de inte gör det får jag såga och banka lite tills det passar.
 
Hasse har ägnat nästan hela dagen åt att göra tråkjobb. Viktigt jobb som inte syns fast om det inte utförs då syns det. Till slut fick han äntligen göra sådant som syns.
Här pysslar han med sista takmötet.
 
Här ser man en skymt av honom. Visst ser han oerhört nöjd ut? Han kom igång så fint med sitt roliga jobb och ville inte avsluta för att äta middag. Till slut blev han hämtad till maten. Vi bestämde oss för att äta först och plocka ihop för kvällen efter maten.
 
Vi satt länge och njöt av kvällen och huset. Till slut gick vi ner för att plocka ihop. Det hade hunnit bli ganska mörkt. Hasse startade bilen och ställde den för att lysa upp byggplatsen så att vi kunde se vad vi gjorde. Under tiden sitter hans förädrar i sitt kök. Pappan får syn på att det står en bil vid vårt hus. Genast går han iväg för att jaga iväg inkräktarna. I hälarna på honom kommer mamman med ficklampan i högsta högg. De blev lättade över att upptäcka oss på samma gång bekymrade över att vi jobbar så hårt. Då fick vi förklara att vi njuter för fulla muggar av bygget. Hela dagen har jag varit en livsnjutare. Det har varit lagom väder hela dagen, jag fick börja med sovmorgon och har fått pilla med bygget hela dagen. En i min värld perfekt dag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar