måndag 19 augusti 2013

Sista takmötet

Det finns precis hur mycket jobb som helst och lite till på bygget. Igår kväll när vi var klara för dagen då var jag färdig. Helt slutkörd. Jag kände mig precis som den här före detta vinkelhaken. Bloggen var inte att tänka på utan det var bara säng, säng, sova, sova som gällde.
 
Ända sedan vi började att bygga har besöken avlöst varandra. Igår fick Leika besök. Grannen kom med en stor glasstrut till henne. Jag hann precis få en bild innan hela glassen var slut. Lägg märke till den biten av struten som är i luften och snart når marken.
 
Vi håller på med många olika moment samtidigt. Här stryks foder. Det blir grått runt de gröna fönstren och på knutarna.
 
Jag var tvungen att hålla upp en foderbräda bara för att få se hur det kommer att se ut.
 
Färdigt för panel.
 
Panelningen påbörjad.
 
Här sätts en sista regel upp för att vi ska kunna täppa till hålen med gipsskivor.
 
Här sågas det hål för fönster.
 
Hålen för fönstren till köket är klara. Dottern står och skruvar fast gipsskivor.
 
Panelning påbörjad.
 
Klart för att börja panela även här. Kanske blir det mitt kvällsjobb i morgon.
 
Här jobbas det vidare med det sista takmötet.
 
Snart klart.
 
Klart! Tjusigt värre. Tur att jag tog kort för det här kommer inte att synas när innertaket är på plats. I morgon ska det sättas papp på yttertaket. Sedan har vi bara en lång, lång sida kvar att spika fast råspont på.
 
En av de sju yngsta kaninungarna som finns just nu. Två veckor gammal. Ganska mysigt är det att sticka ner handen och hala upp en sådan här krabat för att kela ett slag. Man får inte glömma bort att njuta av andra saker än husbygget.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar