tisdag 13 augusti 2013

Spridda skurar

Idag har det kommit flera mer eller mindre häftiga regnskurar. Så här såg det ut på taket när jag kom hem. De är duktiga på att täcka råsponten. Blir den blöt kan den i värsta fall svälla och då har man inga roliga problem.
 
-Hej mamma! Jag bygger tak.
Det är brist på stolar i huset. Tur att det finns lite olika virkeshögar att sitta på.
Innanför öppningen kommer vi att sova i framtiden. Där blir det sovrum.
Nu har rätt hängrännor och stuprör kommit. Det var bra.
Jag skyndade mig hem från jobbet för att måla. Precis som igår hann jag stryka 4 brädor. Sedan kom regnet. Istället spikade jag på vår provisoriska behållare för allt spillvirke och städade en hel del. Det blir mycket plock och städande på bygget. En viktig bit då det har en hel del med säkerhet att göra.
 
God natt huset. Vi ses i morgon.
 
 
 



 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar